Sálkány

2014. június 2., hétfő

| | |
Még 2012. Karácsonyára kaptam apáéktól egy csodaszép gombolyag fonalat és egy kötőtűt vásárlási utalvány formájában. Mivel épp Karácsony előtt vettem egy nagy csomó fonalat a kardigánomhoz, így nem nagyon volt ötletem, hogy mire is költsem az utalványom. A fonalbolt oldalán elmerészkedtem a különlegességeket tartalmazó szekcióba, ahol is megláttam Őt, a gyönyörű őszi színekben pompázó Zauberwiese fonalat. Szerelem volt első látásra! A gond csak az volt, hogy összesen 1 db 10 dkg-os motring volt belőle, amiből sok mindent nem lehet alkotni. Talán egy sapi vagy egy fél sál kijön. Szomorú. Ám a bizsergés már ott volt és én addig-meddig nézegettem a fonalat, amíg rá nem jöttem, hogy felérne egy kisebb tragédiával, ha valaki más venné meg. Lecsaptam rá. Kellett, naná! Így kaptam egy igazán különleges karácsonyi ajándékot, amit imádok, de magamnak csak úgy nem vettem volna meg. (Mert csak úgy nem nézegetem a kézzel festett fonalcsemegéket, mert túl csábítóak, viszont elég drágák.) De az ajándék az más tészta! :) Hozzácsaptam még egy csipkekötőtűt, mert az épp hiányzott és rohantam is érte a boltba átvenni.
Ugye milyen csodálatos, ellenállhatatlan és gyönyörűséges? 
Egy ilyen fonalhoz nem illik a bonyolult minta, s nem is akartam nagyon túlspilázni. Valami egyszerűt, de érdekeset akartam. Így jutottam el a különböző spirál, sárkányfarok és cikk-cakk fantázianevekre hallgató mintákra. A minta lényege, hogy 4-5 szemmel kezdek el kötni, minden sorban szaporítok és bizonyos soronként leláncolok pár szemet, ami kevesebb, mint amennyit szaporítottam. Sálat akartam, egy sálhoz pedig kevés volt a fonalam. Kerestem hát hozzá azonos vastagságú, de egyszínű gyapjúfonalat és nekiláttam. És csak kötöttem a cikkeket, cakkokat, lépcsőket, míg a végén egy csodálatos tüzes sárkányfarkat nem kaptam. S mivel ez egy sál, hát legyen a neve sálkány :)
Egész télen ebben virítottam. Egy ilyen mellett nem is kell több jó meleg, vastag sál. :)
Tavaly nyáron készült, mikor a lakásban is 32-34°C volt. Így tüntettem a meleg ellen. Ami pedig még szuperebbé teszi, hogy hordhatom a szürke, a barna és a fekete kabátommal is. És tök vidám a borongós téli napokon. És jól állnak neki a hópelyhek! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése