Szembe-kötősdi

2013. január 1., kedd

| | |
Még gimis koromban, olyan 8 évvel ezelőtt kötöttem egy csíkos sálat. Az első komoly kötött művem volt. Egy-sima-egy fordított végig, nem nagy cucc. Ami különlegessé teszi, hogy a két vége között szélességben van vagy 5 cm különbség, mert a nyikorgós-szuszakolós indulás után lassan megtanultam lazán és egyenletesen kötni. Nem zavar. Sőt, szeretem, hogy ilyen. :)

Talán paradoxon, hogy folyamatosan a tökéletesre törekszem és mégis a tökéletlenségek ragadnak meg a kézimunkában. Egy leesett és véletlenül megcsavarva visszavett szem, egy göb a szálon. Nagyon szeretem például, ha nem teljesen egyenletes a szál vastagsága. Nade most nem erről van szó.

Hanem hogy adott egy 8 éves, ezerszer mosott és agyonhordott sál, ami nem fakult ki, nem lett bolyhos. Ezen kívül adott a rég elfelejtett maradék fonal, ami úgy került elő, hogy egyszem hugicám is megkívánta a kötögetős hobbyt. 20 gramm világos és 13 gramm sötét fonal. Nézegettem, kijön-e belőle egy pár kézmelegítő? Méregettem a kesztyűim, de azok 50 grammnál kezdődtek. Ez meg csak 33 gramm fonal. De azok gyapjúból vannak, emez meg műszál... a műszál könnyű. Végül úgy döntöttem nézegetés helyett inkább belevágok.

Elkezdtem, lebontottam, újrakezdtem, megint bontottam. Megkötöttem a balost, majd nézegettem, méregettem a fonalat. Végül nem vágtam el a szálat, hanem áttekertem a gombolyagot. Nem volt nagy cucc, alig néhány méternyi volt már csak. Elkezdtem szemből a másik párat. Elkészült és a kettő között még ott tekeredett a fonalkígyó.

Szembe-kötősdi.
"A hüvelykujjakhoz elég lesz!" - gondoltam magabiztosan. Kötöttem tovább, immáron nyugodtan. Elég lett. Kész lett. Íme a remekmű és a maradék 4 gramm világos fonal és az 56 cm sötét.


Mit lehet 4 gramm és 56 cm fonalból kötni? Valami menő csíkos cuccot szeretnék, ha van ötletetek^^
Íme a szettesített vén sál a vadiúj kézmelegítőkkel:


Folyamatban van ám a csipkekendő is. Már csak 20 sor és kész vagyok! :)

És még egy hír: Ez a száztizenegyedik bejegyzésem! Boldog Új Évet Kívánok! :)

1 megjegyzés:

Gabi írta...

Gratulálok az új kézmelengetőkhöz!:) Már az enyém is készül, lassan de biztosan tekeregve.:)

Megjegyzés küldése