Háló-zsákban-futás

2014. május 26., hétfő

| | |
Még a pocakomban volt a Peti, amikor a védőnővel egyszer arról beszélgettünk, hogy miben fog aludni a pici? Számomra nem volt kérdés, hogy a hálózsákot választom, de a védőnő azt mondta, hogy az újszülöttek még nem ficorognak annyit és szívesebben alszanak takaróval. Erre kikerekedtek a szemeim. Még hogy nem ficorognak?! Cseréljen helyet egy napra a bordáimmal és megtudja, hogy mennyire nem ficorognak! A Ctg-n a vizsgálófejjel állandóan üldöztem a kölkömet, pedig számos tanúm van arra, hogy nem volt bennem túl sok hely bújócskázni meg fogócskázni. Szóval biztos voltam a hálózsákban, de mert nem árt, ha van takarója is a kissrácnak, hát lett takarója is.

A kórházban a szülészeti osztályon veterán nővérek tekergetik a gyerekeket szabadulásbiztosan a kisplédekbe. Az én fiam azonban annyira ügyes és erős és okos, hogy már 1 naposan is ki bírt szabadulni. (Öhm... ha nem lennék annyira elfogult, akkor a hatalmas elánnal véghezvitt tettet azzal indokolnám, hogy a Peti rühelli, ha le van fogva/kötve/bugyolálva a keze, a lábai meg folyamatosan kalimpálnak, ha ébren van.) Szóval Peti fiam fogta magát, a vállaival kifészkelődött a plédből, utána pedig páros lábbal rugdosódva kihernyózott a muszájkabátkából. Annyira büszke voltam rá! Az én fiam! Az én erős, ügyes nagyfiam! :)

Hazaérkezésünk után éjjel hálózsákban altattam, de nappal csak a takaróját terítettem rá, mert ha már van, akkor használjuk, meg nappal mégse tarthatom hálózsákban a gyereket, attól függetlenül, hogy akkor még amikor nem evett, aludt. Nem volt egy hetes, amikor bemutatta, hogy hogyan képes az aktív helyváltoztató mozgásra. Nem a takarót rúgta le, hanem kikúszott alóla. Mondtam már, hogy mennyire ügyes? :)

Szóval a hálózsák a hordozókendő után a kisbabákkal kapcsolatos második legjobb találmány. (Na jó, a mai borzalmas baleset után azt hiszem az eldobható pelenka megelőzi a hálózsákot.) Ősszel nézegettem babaoltokat, szabásmintákat, az én régi hálózsákom és végül megalkottam a saját verzióm, ami számos másik modellre is hasonlít, de hát nincs új a nap alatt: ez egy kutya közönséges hálózsák, semmi speckó. Illetve két hálózsák. Egy rövidebb-vastagabb meg egy hosszabb-vékonyabb. Történelmileg úgy alakult, hogy a tervezett hossz csak az egyik textilnél volt kivitelezhető, a másikat ezért 5 cm-re rövidebbre alkottam meg, de még így is sok-sok helyet hagyva a pöttöm lábikóknak a kényelmes kalimpálós éjszakákhoz.

És hogy ne folyjon ki a szemetek az olvasástól, íme a képek:
A gyerek lába most, 67 cm-es szédületes magasságával már az alsó íves levarrás alá ér, szóval talán kitart még pár hónapig a hálózacsi. :)
Kívül mintás, belül egyszerű pamutvászon, a bélése vlies. Teljesen szétcipzározható.
Alul a hosszabb-vékonyabb, felül a rövidebb-vastagabb.
Meglepő, hogy mire befejeztem a varrogatást addigra macimérgezést kaptam? :) Szerencsére mostanra kihevertem, úgyhogy a nagy tavaszi varróprojekt keretében tervezek egy pelenkázó alátétet, talán egy pelenkázó-neszesszert vagy mifenét a jelenlegi reklámszatyor helyett és csak úgy, mert mókás, egy textil labdát előadni. A labda szabásmintája itt pihen előttem az asztalon, a színösszeállítás a fejemben lapul. Tök jó lesz, majd mutatom. :)

Hálózsák ide vagy oda, akárhova teszem este a kiságyban a gyereket, reggel a rácsról kell lefeszegetnem, pedig nem lejt a kiságy :) 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése