Rácsvédő és ágynemű

2014. május 24., szombat

| | |
Még ősszel beszereztük a babaágyat és gyorsan össze is raktuk. Na jó, igazából a Laci rakta össze, én meg segítettem neki. Például tök ügyesen tudok fiók aljat szögelni. Szerencsére Peti se borult ki tőle annyira, mint a robotgéptől. Hiába, fiúból van, na :) Szóval én segítettem Lacinak ágyat összerakni, ő meg nekem babaágyneműt és rácsvédőt varrni. Természetesen a tanácsaival és nem tettlegesen. A varrogatás az én küldetésem!
A remekmű és sok-sok varrományom.
Én nem akartam rácsvédőt, teljesen feleslegesnek tartottam. Laci viszont akart. Kompromisszumképesen javasoltam, hogy legyen az ágy egyik végében meg hosszában két oldalt az ágy feléig. Erről az én drága férjem hallani se akart, mert
Mi van, ha a gyerek beveri a lábát?” „Nos Drága Férjem, az van, hogy akkor majd nem rugdossa a kiságyat. Mondanom sem kell, hogy mennyire kegyetlen anya vagyok, képes lennék hagyni, hogy a még meg sem született gyerekünk kékre-zöldre törje magát a kiságy rácsán. Kedves apuka! Fogalmad nincs miket kibírnak ezek a lábikók a bordáimon edzve:p Nem kell annyira félteni, kemény kislegény.

Lacit nem győztem meg és mert nagyon a szívén viseli a ded testi épségét ezért az ő kedvéért vállaltam a kiságy körbepárnázását. Ahhoz viszont ragaszkodtam, hogy ne egy darabból álljon a védmű, mert a 380 cm az kezelhetetlen hossz. A titkos tervem az volt, hogy legalább a kifelé néző oldalra ne kelljen fölrakni a rácsvédőt, hogy macikon kívül lásson mást is a poronty. Mikor elkészült a mű kimostam, vasaltam és felraktuk az egészet, körbe. Mikor hazahoztuk Petit a kórházból levettem, hogy a fotelban üldögélve láthassam az alvó arocskáját. Azóta se került vissza az a fránya védmű, pedig a gyereket minden reggel a rácsról kell lefejtenem, mert még hálózsákban is odakúszik és kidugdossa rajta a kezét meg a lábát. Nagyon aranyos! Imádom! :) (És nem kék-zöld.)

Mivel az ágy két vége enyhén ívelt, ezért a rácsvédőt is ívesre készítettem és mert lelkes voltam és tökre ráértem, ezért a pamutvászon mintája alapján készített applikációkat használtam. Ha már alkotok, akkor annak megadom a módját. :) Szerintem tök jók lettek ahhoz képest, hogy életemben először csináltam ilyet. Büszke vagyok magamra annak ellenére, hogy nem lett tökéletes. Peti se panaszkodott még. :)
Mivel a mi kiságyunk három oldalról tömör és csak egy oldalról rácsos, ezért meg kellett oldania védmű rögzítését. Lacival több ötletet is kigondoltunk, végül tépőzáras füleket varrtam a párnákra, és a tervek szerint a tépőzár másik felét a kiságyhoz kétoldalú ragasztószalaggal rögzítettük. Sajnos a ragasztó nem tartott elég erősen, így odacelluxoztuk a füleket az ágyhoz. Egyelőre rombolásbiztos megoldásnak tűnik.

És mert annyira büszke vagyok ezért az applikációk közelről:
A piros kockás anyag igazából ferdepánt, de kivasaltam és maciruhává ügyeskedtem.

A szaténszalagot is itthon találtam, az egyik nászajándék volt vele átkötve.
Az ágyneműnél a takaró méretén töprengtem sokat. 70x90 cm vagy 90x 140 cm legyen? Végül a nagyobb méret mellett döntöttem, mert azt Peti ovis koráig használhatja majd. A takarót úgy terveztem, hogy kettéhajtva is jól nézzen ki, mert amíg pici a poronty, addig úgyis kettéhajtva terítem rá vagy a kettéhajtott takaróba teszem a pöttömöt. A színének egyharmada fehér, kétharmada mintás, a kettő között szaténszalag fut. A visszája fehér. Kinyitva hosszában látható rajta a sáv, kettéhajtva keresztben.
A párnát én fölöslegesnek tartottam, Laci nem, így a kölcsönös véleménynyilvánítás után megvarrtam. Laci kicsit aggódott, hogy a szalag törni fogja a gyerek fejét, de megnyugtattam, hogy ha így lesz, akkor majd megfordítjuk. (Létezik para-apa?) A gyerekorvos Peti hazahozatalát követő látogatásán kivette a kiságyból mondván, hogy a fejére fogja húzgálni, ne használjuk. Nem használjuk. A takarót se vettem elő már egy ideje, mert a poronty nagy szabadulóművész, így inkább hálózsákban altatom, azzal együtt is végigközlekedi a kiságyát. A hálózsákokat majd legközelebb mutatom. :)
Paplan kinyitva.
Paplan félbe hajtva.
A kisszobába csináltatott függönyből kb. 30 cm-t vágtak le és a függönnyel együtt ezt is megkaptuk, amiből a kiságy aljára készítettem ezt a kis függönyt. A textil 240 cm hosszú, pontosan a kiságy kétszerese, ami kicsit sok, de levágni nem akartam belőle, mert ha már nem lesz rá szükség, akkor díszpárnákat varrok belőle. Vagy ovis zsákot. Vagy bármi mást, ami addig eszembe jut. :)

Imádom a babaszobánkat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése