Zabos-bármis keksz kísérlet

2014. május 19., hétfő

| | |
Sok-sok olvasgatás és beszélgetés után úgy döntöttem, hogy amikor eljön az ideje - úgy kb. két hónap múlva - akkor Petivel az igény szerinti hozzátáplálást fogjuk kipróbálni. Sokkal szimpatikusabb, mint a pürés-kanalas módszer. Ehhez keresgélek olyan recepteket, amik mind összetevőikben, mind állagukban megfelelnek a célnak. Fontos, hogy kevés és a babák számára hasznosítható, nem allergizáló összetevőből álljon, könnyen meg tudja fogni és elég puha legyen ahhoz, hogy meg tudja enni fogak nélkül is a poronty. Így jutottam el egy ismerősöm ajánlásával a következő zabos keksz recepthez.

Végy egy almát, pucold meg, reszeld le/aprítsd fel, fogj némi zabpelyhet, keverd hozzá, majd tégy hozzá egy kis őrölt lenmag és víz keverékéből álló ragacsot. Keverd össze, süsd meg és kész.
Kipróbáltam almával, banánnal és mazsolás-rebarbarával is. Az alma nagyon finom lett, a rebarbarás-mazsolás elég savanyú, de nekem bejön, a banános viszont... atyaég! Ennek tömény banánszaga van! Ezen a ponton jogosan teszi fel a kérdést bárki, hogy mi a fenéért csinál valaki banános kekszet, ha rosszul van a banán szagától is? Ami azt illeti, én is feltettem magamnak ezt a kérdést vagy 100-szor miközben sült. Viccet félretéve attól, hogy utálom a banánt, a gyerekem még megpróbálkozhat vele és eldöntheti, hogy neki bejön-e vagy sem. A másik ok pediglen, hogy akár még finomnak is találhattam volna.
Tudom, nem szép, de egészséges és finom.
Az teljesen biztos, hogy ilyet még sütök és kipróbálom kókusszal, meggyel, barackkal, répával, esetleg sütőtökkel is. Tök jó, hogy nincs benne se cukor, se liszt. Amúgy most komolyan: a babapiskóta ki szerint egészséges?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése